Det är synd om originaliteten.

Asså jag har ju bloggat relativt länge och ja, kan man säga "hängt med i bloggvärlden" utan att låta för töntig...
Läst många olika bloggar som handlat om många olika saker.
De bloggar som blir störst är ju vanligtvis modebloggarna. Varför?
Jag tror för att majoriteten som läser bloggar är mellan vadå, 13-24 år kanske å de är ju liksom lite vilsna sådär..
Kanske vill ha nån förebild både när det gäller kläder och annat...
Å det är ju helt cool och förståeligt. Jag köper detta helt.
Men det som är så synd är att alla dessa modebloggare är likadana (i princip).
Asså jag håller med det här med att stil och mode/trend är två olika saker å det känns som att väldigt få har stil, de kör liksom mest på mode å trend. Vilket då resulterar i att när det kommer nå nytt (vilket det gör varje vecka, minst, hur fan ska någon ha råd att hänga med) så blir det hysteri och alla ska ha det.
Ingen går på egen känsla längre utan alla följer nån/nått.
Larsåke, min kära man, brukar ibland kika över min axel när jag kikar runt bland bloggar, å jag läser Kenzas exempelvis ibland, å en gång när han kom hem från stockholm å jag satt å uppdaterade mig på hennes blogg så skämtade jag å sa; Såg du Kenza nått i stockholm då? Han tänkte efter lite å sa; jag vet inte, fan jag tycker alla ser ut som henne där...
Å det är precis detta jag menar.
Men asså jag måste klargöra, jag har inget emot om folk vill "kopiera" andra men jag tycker det är synd, för en klädstil är enligt mig ett sätt att uttrycka sig på. Om alla "uttrycker sig på samma sätt" så blir världen rätt sjuk. Ja, det blir inge bra då känner jag.
Förstås jag? Alltså förstår någon vad jag menar? Håller någon med?
Det är kul med modeboggar, don't get me wrong, men det skulle vara ännu roligare om folk blev lite mer originella.
Tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: jaa den luktar minst lika gott som mangobodylotionen! pröva pröva x-p

håller med dej här! visst är det kul med mode och sånt men det verkar jobbigt för dom som tar det hela på sånt stort allvar. jag köper alltid det jag tkr är snyggt och som jag passar i bara :) då blir det nog som bäst. och din snubbe har typ lite rätt i att alla ser likadana ut i sthlm x-D haha! kramix!

2009-03-06 @ 13:36:42
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0