Is there a time to kill?

Så fort jag ser den filmen, Juryn,

så blir jag så otroligt tagen.
Jag blir arg. Ledsen. Frustrerad och ja, jävligt förbannad.
Vafan är det för fel på mänskligheten? Okej, vissa människor iaf.
Jag blir så förundrad över hur folk faktiskt kan behandla sina medmänniskor.
Det är så otroligt ofattbart för mig hur man kan dömma någon efter hudfärg.
Hur kan man vilja någon illa pga ursprung?
Hur kan vi vara så blinda för vad som är rätt? Varför är vi inte färgblinda?
Jag blir så trött på detta. Vi är alla värda lika mycket och vi sitter alla i samma båt.
Dvs; vi är alla människor som lever på denna jord.
Vi bör ta hand om varandra, hjälpas åt och ja, älska.
Men nje, istället gör vi raka motsatsen och vad FAN kan jag göra åt saken?
Jag önskar att jag alltid kunde komma ihåg det jag skriver ner nu,
för jag kan ju erkänna att det är inte alltid lätt att "practice what you preach"..
Men jag önskar mänskligheten lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0