Krångel å hopp.

Att det ska vara så svårt att få ordning på saker å ting.
Blir så trött på strul.
Vill ha det enkelt. Simpelt.
Men det är inte så enkelt att ha det enkelt.... =)
Det är samma sak som att det är svårt att sminka sig så att man ser osminkad ut...
Om jag gör mig förstådd?
Hur gör man för att uppnå enkelhet?
Handlar det om planering eller att vara spontan?
Är det något som kommer per automatik om man är avslappnad och lycklig i sitt liv?
Eller hur fungerar det?
Undrar om alla kan få den där enkelheten? Vi är ju så olika å har så olika syn på allt.
Min börda kan vara någon annans lycka. Å det som är svårt för min granne är enklast i världen för mig.
Tänk vad mycket bättre det skulle vara om vi kunde hjälpa varandra lite mer.
Släppa taget om avundsjuka, girighet och själviska känslor och bara finnas där för varandra....
Då, då tror jag att vi alla skulle kunna uppnå enkelhet och även nån slags sinnesro.
Sorgligt nog tror jag det blir svårt för mänskligheten att älska sina medmänniskor.
Men man kan ju hoppas. Det sägs ju att hoppet är det sista som lämnar människan....
Ge mig lite hopp gärna....

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: ja det finns visst folk till allt nu för tiden 8-| lite paff blir man allt ibland.

bra skrivet det här (Y) enkelt kan lixom vara väldigt svårt ibland hur knas det än låter ju

2009-03-09 @ 14:13:16
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0