My pseudonym

Vet ni vad som är jobbigt förutom att originaliteten är död?
Det är jobbigt att inte få vara sig själv. Ja det hör väl lite ihop med det jag skrev om sist,
men jag blir så trött asså.
Ska man behöva skämmas för att man är lite tokig och knasig?
Ska man inte få tycka som man vill?
Har vi eller har vi inte en lag om yttrandefrihet?
Jag är rätt ärlig av mig, har blivit det mer å mer senaste tiden, å det är vad jag vill ha tillbaka av de runt omkring mig.
Ärlighet, inget jävla bullshit som försöker att inte såra mig.
Eller asså, ja, det finns ju en gräns för allt känner jag.
Jag anser att en bör inte gå runt å spy galla på folk bara för att liksom..
Man får välja sina fights känner jag.
Jag önskar att jag kunde känna mig bekväm med att vara mig själv överallt och med alla.
Men folk är så stängda och dömmande.
Det ogillas skarpt.

Men nu ska jag umgås med mor å mormor.
Trevligt värre. Låter jag bli att svära så uppskattar de mig för precis den jag är. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0